WHIBZ - logo

Wydział

Hodowli i Biologii Zwierząt

plik svg - godło

SAS


SAS® - KGiMDZ

Oprogramowanie SAS zostało zakupione przez Katedrę Genetyki i Metod Doskonalenia Zwierząt (KGiMDZ). Oprogramowania SAS dostępnego w ramach podpisanej przez KGiMDZ umowy można używać wyłącznie w celach edukacyjnych i w ramach badań naukowych. Zakupiona licencja pozwala na instalowanie i korzystanie z oprogramowania SAS na nieograniczonej liczbie komputerów w KGiMDZ oraz na komputerach prywatnych wykładowców, pracowników naukowych Katedry lub osób świadczących na rzecz Katedry usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej, a także doktorantów oraz studentów uczestniczących w pracach badawczych lub zajęciach prowadzonych przez Katedrę.

W ramach podpisanej umowy dostępne jest oprogramowanie Zestaw analityczny SAS (SAS Academic Analysis Suite) w wersjach SAS9.2, SAS9.3, SAS9.4 dla platformy Linux i Windows.

Zestaw analityczny (SAS Academic Analysis Suite) zawiera moduły:

  • Base SAS
  • SAS/STAT
  • SAS/GRAPH
  • SAS/CONNECT
  • SAS/SHARE
  • SAS/ETS
  • SAS/FSP
  • SAS/ACCESS Interface to ODBC
  • SAS/ACCESS Interface to OLE DB
  • SAS/ACCESS Interface to PC File Format
  • AppDev Studio
  • SAS/IML
  • SAS/INSIGHT
  • SAS Enterprise Guide

Więcej informacji:

  • mgr Małgorzata Morek-Kopeć - Katedra Genetyki, Hodowli i Etologii Zwierząt
  • rzmorek[a]cyf-kr.edu.pl
  • (12) 662 41 00

SAS® - ACK Cyfronet AGH

Na klastrze IBM Blade Center HS21 – komputer Mars jest zainstalowana wersja systemu SAS 9.3. Wersja ta obejmuje następujące moduły:

  • Base SAS
  • SAS/ASSIST
  • SAS/GRAPH
  • SAS/FSP
  • SAS/AF
  • SAS/STAT
  • SAS/INSIGHT
  • SAS/LAB
  • SAS/IML
  • SAS/OR
  • SAS/ETS
  • SAS/QC

Więcej informacji o tym jak uzyskać dostęp do pakietu obliczeniowego SAS w ACK CYFRONET AGH.

Dokumentacja


SAS® University Edition

SAS University Edition to darmowa wersja wybranych produktów SAS przeznaczona do wykorzystania w nauczaniu statystyki i metod ilościowych w różnych dziedzinach: ekonomii, psychologii, naukach społecznych, informatyce, zarządzaniu i biznesie, medycynie i naukach medycznych, naukach technicznych itp.

Nauczyciele, studenci i pracownicy naukowi mogą uzyskać dostęp do oprogramowania SAS University Edition dla celów edukacyjnych.

Zestaw analityczny zawiera moduły:

  • Base SAS
  • SAS/STAT
  • SAS/IML
  • SAS Studio
  • SAS/ACCESS

Broszura SAS® University Edition

Więcej informacji o SAS® University Edition

Statistica


Pracownicy oraz studenci Uniwersytetu Rolniczego mogą korzystać z programu Statistica zakupionego przez uczelnie w ramach Licencji Akademickiej Site License. Program Statistica może być wykorzystywany wyłącznie w działalności edukacyjnej i badawczej Uczelni, również na komputerach domowych.

Licencja obejmuje następujące moduły analityczne:


Program Statistica a Windows XP

Program Statistica może być instalowana na systemie Windows 7 i nowszym. Użytkownikom korzystającym z programu Statistica 12.5 na systemach Windows XP zalecamy przedłużenie działania tej wersji.


Jak uzyskać dostęp

Kody instalacyjne oraz przedłużające działanie zainstalowanych i zarejestrowanych wersji jednostanowiskowych pozwalają na używanie programu Statistica do 31 maja bieżącego roku.

Instalacja i rejestracja programu Statistica będzie możliwa tylko dla osób posiadających adres e-mail z domeną zakończoną na urk.edu.pl, student.urk.edu.pl. Osoby nieposiadające adresu e-mail z odpowiednią domeną powinny zainteresować się informacjami ma stronie internetowej https://whibz.urk.edu.pl/systemy_informatyczne_poczta.html

Przedłużenie działania

Kod przedłużający do programu Statistica można uzyskać po wysłaniu e-maila na adres: pk.whibz[a]urk.edu.pl w temacie proszę wpisać Statistica - przedłużenie. Osoby zainteresowane przedłużeniem działania już zainstalowanego programu Statistica powinny użyć kodu przedłużającego otrzymanego w wiadomości mail przed 30 czerwca, roku w którym wygasa licencja. Po tym terminie lub wygaśnięciu licencji nie będzie możliwe użycie kodu przedłużającego i konieczna będzie ponowna instalacja oprogramowania z nowymi kodami instalacyjnymi.

Nowa instalacja

Wszystkie osoby zainteresowane uzyskaniem możliwości korzystania z oprogramowania Statistica, zobowiązane są do wypełnienia elektronicznej karty rejestracyjnej. Po weryfikacji osoby na mail podany w formularzu rejestracyjnym zostanie odesłana wiadomość zwrotna z kodami instalacyjnymi lub przedłużającymi działanie programu Statistica.


Dodatkowe materiały

Linki do bezpłatnych materiałów, które mogą okazać się niezwykle przydatne dla użytkowników oprogramowania STATISTICA oraz wszystkich pracowników i studentów zajmujących się statystyczną analizą danych:

 

MS 365


MS 365 daje możliwość tworzenia dokumentów (Word), arkuszy kalkulacyjnych (Excel), prezentacji multimedialnych (PowerPoint), to dostęp do poczty e-mail (Outlook), dokumentów, kontaktów i kalendarzy niezależny od lokalizacji. Wykorzystując Office Web Apps, stworzymy takie same dokumenty, arkusze kalkulacyjne lub prezentacje jak w wersjach instalowanych.

Obsługa dowolnego programu możliwa jest tylko za pomocą przeglądarki, dzięki czemu dostęp do własnych programów i plików uzyskamy na dowolnym komputerze. MS 365 Edu A2 jest dostępny z dowolnego miejsca, zawsze tam gdzie jest tylko dostęp do Internetu.

MS 365 działa na komputerach PC i tabletach z systemem Windows XP i nowszych, na komputerach Mac z systemem Mac OS X w wersji 10.6 i nowszych oraz na iPadach z systemem iOS w wersji 7.0 i nowszych, oraz na tabletach z systemem Android w wersji KitKat 4.4 i nowszych.

Użytkownicy pakietów Office 2007, Office 2010 i nowszych mogą bezpośrednio otwierać dokumenty utworzone w najnowszej wersji aplikacji pakietu Office. Klienci używający starszych wersji pakietu Office powinni pobrać i zainstalować pakiet zgodności.

Utworzone dokumenty można przechowywać w przestrzeni dyskowej online OneDrive lub lokalnie na komputerze PC lub Mac.

Microsoft Teams jest częścią usługi MS 365. Jest to system zawierający zestaw narzędzi i usług służących współpracy zespołowej, pozwala na tworzenie wideokonferencji, prowadzenia zajęć, egzaminów, współdzielenie zasobów.

Dostęp do usługi Office 365 pod adresem https://portal.office.com

Jak uzyskać dostęp

Doktoranci, studenci

W celu uzyskania/odzyskania hasła do usługi MS365/Microsoft Teams, proszę wysłać wiadomość mail na adres helpdeskURK@urk.edu.pl. W treści wiadomości proszę podać: Imię i Nazwisko oraz numer albumu/indeksu. Wiadomość mail musi być wysłana z konta e-mail który mają Państwo podany w systemie USOS.

Dodatkowe materiały

Pomoc

Odzyskiwanie hasła

Proszę wysłać wiadomość mail na adres helpdeskURK@urk.edu.pl. W treści wiadomości proszę podać: Imię, Nazwisko, numer albumu/indeksu, wydział oraz kierunek studiów. Wiadomość mail musi być wysłana z konta e-mail który mają Państwo podany w systemie USOS.

Proszę nie wysyłać wiadomości email o zmianę hasła kilkukrotnie. Hasła są resetowane na bieżąco a informacja wysyłana do użytkowników. Z uwagi na dużą liczbę zgłoszeń czas odpowiedzi może wynieść od 24 do 48 godzin!

W razie problemów z logowaniem proszę kontaktować się z Centrum Informatyki

adres: ul. Czysta 21 (pokój 29), 31-121 Kraków
telefon: 
+48 12 662 44 44
e-mail: helpdeskURK@urk.edu.pl

 

Microsoft Azure


Wydział Hodowli i Biologii Zwierząt bierze udział w programie Microsoft Azure Dev Tools for Teaching (dawne Imagine Premium / DreamSpark Premium), dzięki któremu może udostępniać studentom, doktorantom i pracownikom wydziału legalne produkty firmy Microsoft do celów niekomercyjnych: edukacyjnych, naukowych i badawczych. Zweryfikowani studenci oraz pracownicy mogą również uzyskać bezpłatny dostęp do platformy Azure bez karty kredytowej oraz środki w wysokości 100 USD.

Microsoft Azure jest to bardzo obszerna biblioteka oprogramowania firmy Microsoft zawierająca praktycznie wszystkie wersje systemów operacyjnych Microsoftu, oprogramowanie serwerów, kompilatory języków programowania, biblioteki programistyczne i wiele innych komponentów czy programów Microsoftu (nie zawiera pakietu Microsot Office w żadnej wersji, z wyjątkiem programów Access, Visio, Project wchodzących normalnie w skład pakietu Office).

Ogólne warunki korzystania z oprogramowania

  • Korzystając z oprogramowania zawartego w Microsoft Azure, jednostka zobowiązuje się do jego niekomercyjnego wykorzystania, wyłącznie w celu projektowania i prowadzenia zajęć oraz do badań naukowych.
  • Oprogramowanie z Microsoft Azure może być pobrane przez pracowników wydziału oraz studentów o ile zakres studiowanych przedmiotów wymaga wykorzystania oprogramowania oferowanego w ramach licencji Microsoft Azure.
  • System operacyjny – może być pobrany jedynie wówczas, gdy jego celem jest pobranie i nauczanie innego bardziej zaawansowanego produktu firmy Microsoft (np. Visual Studio). Pobranie systemu operacyjnego jedynie w celu uruchomienia komputera bądź zainstalowania na nim tylko innego oprogramowania firmy konkurencyjnej będzie traktowane, jako niezgodne z Licencją.
  • Na komputerach prywatnych (studentów i pracowników naukowych) możliwe jest zainstalowanie systemu operacyjnego jako upgrade istniejącego systemu – musi być na nim zainstalowana już legalna dowolna poprzednia wersja systemu Windows. Instalowanie systemu operacyjnego na „czystych” komputerach jest niezgodne z licencją.
  • Szczegółowa licencja Microsoft Azure Dev Tools for Teaching znajduje się na stronie https://azureforeducation.microsoft.com/en-us/institutions/guidelines i jest najważniejszym dokumentem dotyczącym zasad licencjonowania.
  • Należy bezwzględnie zwracać uwagę na wyświetlany w trakcie pobierania oprogramowania dokument licencji "Microsoft Azure EULA". Określa on m.in. uwarunkowania dla legalnej instalacji oprogramowania. W szczególności dotyczy to systemów operacyjnych Windows.

Jak uzyskać dostęp

Autoryzacja do serwisu Microsoft Azure Dev Tools for Teaching odbywa się na podstawie prywatnego konta użytkownika Microsoft Account, które należy stworzyć lub wykorzystać konto istniejące (np. konto Microsoft Office 365). Po pierwszym zalogowaniu do serwisu Microsoft Azure Dev Tools for Teaching może być wymagana weryfikacja statusu uczelnianego, należy wtedy podać swój adres mailowy w domenie: student.urk.edu.pl, urk.edu.pl.

Dodatkowe materiały

W celu uzyskania dostępu do zasobów znajdujących się w serwisie „ELMS WebStore” należy wypełnić formularz zgłoszeniowy. W formularzu proszę użyć swojego adresu mail zarejestrowanego w systemie USOS.

Po zweryfikowaniu danych użytkownik otrzyma w przeciągu 7 dni potwierdzenie rejestracji. Wiadomość mail z potwierdzeniem wysłana z adresu noreply[a]kivuto.com (może być potraktowana jako spam) będzie zawierała login oraz link do wygenerowania nowego hasła.

Dostęp do bazy oprogramowania jest przyznawany do końca roku akademickiego.

Dystrybucja oprogramowania - elektronicznego serwisu „ELMS WebStore”.